Alla inlägg den 11 september 2014

Av caro - 11 september 2014 13:11

Jag har två små söta katter hemma. Båda fyllde två år detta år.


Kiisu är född 1.4.2012 är en hel svart hona. Det var min ena kompis Sandra som visste att en hade kattungar hemma. Så for dit och kollade och efter några veckor fick jag sedan hem min lilla tjej.

   

 Så liten var hon då jag fick hem henne <3 Hon ser brun ut på bilden men är no riktigt hel svart.


Felix är född 12.5.2012 Honom sökte jag från kimito. Hon jag hämtade honom ifrån trodde det var en flicka, därför tänkte jag att jag kan ta honom så behöver jag inte operera någon av dem. Eftersom de är innekatter.

Men det visade sig att det var en pojke så han fick heta Felix :)


   

Här är Felix. Han är helvit men har en grå fläck på huvudet :D


Bilderna är tagna då jag just hämtat hem dem. Lägger ut andra bilder på dem då de är äldre i ett senare skede :) 

Av caro - 11 september 2014 10:58

Nu skall jag berätta om min hund Ninja.

Hon är en vitherdehund (en sk. vit schäfer).

Hon är född den 9.2.2012. 


Jag har alltid tyckt om schäfer rasen. Men efter jag kollat på internet och frågat personer om skillnader och allt. Så kom jag fram till att den vitaherdehunden passar mig bättre. Den är lugnare än en schäfer, med bättre lynne och är mera en familjehund (än shäfern).


Hon är liten till storleken, men det passar riktigt bra att hon inte blivit en mega stor hund nu då jag ännu bor i en lägenhet. 



 

Här ligger hon i sommargräset 2014 på kimitoön. Det är hos min pojkväns föräldrar.

Där älskar hon att springa runt fri på gården och det hon älskar mest är pinnar. Det finns ingenting som är bättre än pinnar i hela världen.  


Hon tyker även om små kattbollar. Då jag tiigare köpt bollar till katterna så att de skulle få leka. Så var det ninja som lekte med bollarna istället.  



På den övre bilden hade jag just hämtat hem henne från kenneln i Kimito. Där är hon bara några månader gammal.

På den nedre bilden är hon ca. 1 1/2 år gammal. Så man märker nog en liten skillnad   

     


Hon är den finaste hunden i hela världen <3

Av caro - 11 september 2014 10:41

Heij.


Jag är en tjej på 22 år, bor i Finland. Och svenska är mitt modersmål.

Bor med min pojkvän i en lägenhet på två rum och kök. Där bor även mina två katter och min hund. (som jag kommer att berätta mera om i ett annat inlägg) :)


Flyttade hemifrån 2011 till egen lägenhet. Men bott tidigare på internat eftersom det var ca. 250 km mellan skolan och där mina föräldrar bodde.


 

Lägger till sist ännu en bild på min lilla vitherdehundstik Ninja. Bilden är tagen för ungefär ett år sedan. Hon fyllde 2 år i februari   


Tack och heij!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards